Városlista
2024. május 7, kedd - Gizella

Hírek

2013. December 21. 08:10, szombat | Helyi
Forrás: MTI

Kiemelt médiafigyelmet kapott a Skanzen adománygyűjtése is

Kiemelt médiafigyelmet kapott a Skanzen adománygyűjtése is

Kiemelt figyelemmel kísérte az országos és a regionális média az adventi időszakban a különböző karácsonyi adománygyűjtő akciókat, így többek közt a Skanzen ajándékgyűjtését is.

Kiemelt figyelemmel kísérte az országos és a regionális média az adventi időszakban a különböző karácsonyi adománygyűjtő akciókat. A legnagyobb figyelmet a közmédia Jónak lenni jó! című műsorfolyama kapta, emellett a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet kampánya és a Mikulásgyár adománygyűjtése szerepelt a leggyakrabban a médiában - derül ki a Médianéző elemzéséből.
Az összegzés szerint november 1. és december 17. között vizsgálták a magyar nyelvű online hírportálokat, rádiókat és televíziókat, valamint az országos és regionális terjesztésű újságokat. A mintába azon cikkek kerültek, amelyek megemlítették valamely karácsonyi adománygyűjtő akciót.

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) Jónak lenni jó! című kampánya idén a Katolikus Karitász munkáját segítette. Az adománygyűjtés 343 médiamegjelenésének jelentőségét növeli, hogy ezek 57 százaléka a rádióban és televízióban jelent meg, így sokkal több emberhez jutott el. Az M1 és a Kossuth Rádió által folyamatosan napirenden tartott akció a közmédia december 15-i tematikus napját követően érte el "híraktivitása csúcsát", amikor a hírforrások már 120 millió forintnyi felajánlásról számolhattak be.

A Magyar Ökumenikus Segélyszervezet a hagyományosan advent első vasárnapján kezdődő "szeretet.éhség." mottóval meghirdetett adománygyűjtésével került a hírekbe összesen 221 alkalommal. Az ehhez kapcsolódó mézeskalácssütés, a Szent István-bazilika melletti vásáron felállított gyűjtőpont és ezzel párhuzamosan az ország 219 nagyáruházában indított gyűjtés, valamint az operaház Diótörő Fesztiváljával és a Design Terminál karácsonyi kiállításával történő együttműködés egyaránt jelentős publicitást eredményezett.

A Mikulásgyár idei akciója elsősorban a december 3-i sajtótájékoztató és a Gyergyószentmiklósra indított adományok miatt kapott nyilvánosságot, összesen 155 megjelenésben. Az előbbiről szóló tudósítások kiemelték, hogy a kampány háromszázezer magyar és határon túli gyermek számára gyűjt adományokat országszerte mintegy 150 helyszínen.

A Baptista Szeretetszolgálat 10 éves Cipősdoboz akciójával kapcsolatban a média a tervbe vett 50 ezer ajándékdoboz gyűjtéséről és azok folyamatos kiosztásáról tudósított, míg a Katolikus Karitász kezdeményezései közül a diósgyőri labdarúgócsapattal szervezett akció, valamint a szentendrei Skanzenben idén első alkalommal felállított gyűjtőpont eredményezett sok megjelenést.

Mérsékeltebb médiaérdeklődés övezte a Magyar Vöröskereszt rekordmennyiséget eredményező élelmiszergyűjtését és Adomány Expresszét, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Adni öröm! elnevezésű kampányát, valamint a Magyar Élelmiszerbank Egyesület nagyáruházakkal közösen rendezett, a tavalyinál szintén jóval eredményesebb élelmiszergyűjtését - írja a Médianéző elemzésében.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 06. 12:45, hétfő | Életmód

A Tavaszi nagytakarítás kampányban 1500 köbméter szeméttől tisztult meg a természet

Negyedik alkalommal rendezték meg idén a Tavaszi nagytakarítás - Takarítsuk ki együtt a természetet! kampányt

2024. Május 06. 12:44, hétfő | Belföld

Nagy Márton szerint Magyarország képes meghatározó szereplővé válni az űripar területén

Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá teszi arra, hogy meghatározó szereplővé váljon az űripar területén

2024. Május 06. 12:42, hétfő | Külföld

Nem hadászati nukleáris fegyverek bevetését imitáló hadgyakorlatot rendelt el az orosz elnök

Utasította az orosz fegyveres erők vezérkarát Vlagyimir Putyin orosz elnök, hogy készüljön fel egy olyan hadgyakorlatra, amelyen nem hadászati nukleáris fegyverek használatát fogják gyakorolni