Városlista
2025. július 30, szerda - Judit

Hírek

2018. Július 24. 05:02, kedd | Belföld
Forrás: mti - fotó: pixabay

A poggyász késése esetén is jár kártérítés a légitársaságtól

A poggyász késése esetén is jár kártérítés a légitársaságtól

A poggyászok késése esetén is jár kártérítés a fogyasztónak a légitársaságtól, nem csak a csomagok sérülése, elvesztése után

- hívta fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) az MTI-hez hétfőn küldött közleményben.

A civil fogyasztóvédelmi szervezet a napokban előfordult megnövekedett poggyászkésésekre reagált.

A kártérítés feltétele, hogy a fogyasztó írásban jelentse be kártérítési igényét a légitársaságnál legkésőbb a poggyász kiadásától számított huszonegy napon belül.

A FEOSZ álláspontja szerint a Ryanair tisztességtelen a magyar fogyasztókkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt és az utasok által kifizetett szolgáltatásait.

A fogyasztóvédelmi szervezet közölte, a Montreali Egyezmény szigorú felelősségi szabályokat állapít meg, egyebek közt előírja, hogy a poggyászszállítás során bekövetkező megsemmisülés, elvesztés, kár, késedelem esetén a fuvarozó felelőssége utasonként 1000 különleges lehívási jog (SDR - jelenleg 1 SDR mintegy 390 forint).

Ez a kártérítési összeg maximuma, azonban ennek csak töredékét szokták a légitársaságok megfizetni, mivel az utas nem tudja bizonyítani, hogy mekkora kár érte - írja a szövetség.

A FEOSZ szerint a Ryanair eddigi hozzáállása alapján elég kicsi az esély arra, hogy az utasok valóban kártérítést kapnak. A Ryanairnek nincs telefonos magyar nyelvű ügyfélszolgálata, nincs magyarországi fióktelepe, vagy legalább egy kézbesítési címe, ahova fordulhatnának a magyar utasok.

A Ryanair különféle mondvacsinált indokkal utasítja el a panaszokat, holott a jogszabály alapján kizárólag akkor nem terheli felelősség a késedelem miatt bekövetkezett kárért, ha bizonyítja, hogy minden ésszerű lépést megtett a kármegelőzés érdekében - olvasható a közleményben.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége évek óta szorgalmazza, hogy a kormány készítse el az új fogyasztóvédelmi politikáját, a szövetség szerint a légitársaságok ügyfélkapcsolatára is a közszolgáltatást végző társaságok ügyfélszolgálataira vonatkozó szigorú szabályokat kellene előírni.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Július 30. 13:23, szerda | Belföld

Ma indul az új adategyeztetési kampány; a NAV ezúttal a hibás bevallásgyakoriságra figyelmeztet

A NAV ma értesíti azokat az adózókat, akik online számlaadat-szolgáltatásaik és pénztárgépadataik alapján 2025-ben átlépték az éves áfabevallásra vonatkozó értékhatárt, mégsem váltottak havi vagy negyedéves bevallásra.

2025. Július 30. 07:32, szerda | Belföld

Lázár János: minden HÉV-vonalat felújít a kormány

A kormány tervezi valamennyi HÉV-vonal felújítását, a munkálatokat pedig a szentendrei HÉV-vel kezdik, ahol sor kerül a teljes pálya, valamennyi állomás és az összes szerelvény rekonstrukciójára

2025. Július 29. 07:42, kedd | Belföld

Orbán Viktor: a lehető legkorábbi időponttal kell számolni a jövő évi választások kapcsán

A lehető legkorábbi dátummal kell számolni a jövő évi parlamenti választásokra való felkészülés során - mondta Orbán Viktor miniszterelnök, a Fidesz elnöke hétfőn a Harcosok órája címmel frissen indult online műsorban.