2020. szeptember 28, hétfő - Vencel

2020. Szeptember 16. 05:00, szerda | Külföld
Forrás: mti - illusztráció: mti

A SARS-COV-2 vírus ellen hatékony, parányi antitestkomponenst találtak amerikai kutatók

A Pittsburgh-i Egyetem orvostudományi karának kutatói elkülönítették a legkisebb biológiai molekulát, amely teljesen semlegesíti a Covid-19 betegséget okozó új koronavírust.

Ezt az antitestkomponenst, amelynek mérete egytizede egy teljes méretű antitestnek, felhasználták az Ab8 nevű gyógyszer létrehozásához, amely beválhat a SARS-COV-2 fertőzés okozta betegség kezelésében, illetve annak megelőzésében - olvasható az egyetem közleményében.

A Cell című tudományos folyóiratban közzétett tanulmányukban a kutatók közölték, hogy az Ab8 nagyon hatékonynak bizonyult a SARS-COV-2 fertőzés megelőzésében és kezelésében egerek és hörcsögök esetében.

Apró mérete nemcsak növeli a képességét arra, hogy szétterjedjen a szövetekben, jobban semlegesítve a vírust, de lehetővé teszi azt is, hogy a szert alternatív módon - például inhalálással - juttassák a szervezetbe.

A kutatók kiemelték, hogy mivel nem kötődik emberi sejtekhez, ez azt jelentheti, hogy nem lehetnek negatív mellékhatásai embereknél.

Az új gyógyszer hatékonyságát az Észak-Karolinai Egyetem, a Texasi Egyete, és a Brit Columbiai Egyetem kutatói értékelték.

Az Ab8 nemcsak a Covid-19-betegség gyógyításában játszhat szerepet, de felhasználható arra, hogy az emberektől távol tartsák az új koronavírus-fertőzést" - közölte John Mellors, a Pittsburgh-i Egyetem kutatója, a tanulmány társszerzője.

A nagyobb méretű antitestek hatékonynak bizonyultak más fertőző betegségek ellen és jól tolerálták a betegek, ami remény ad arra, hogy a szer hatékony lesz a Covid-19-betegség kezelésében és azok megvédésben, akik nem fertőződtek meg és nem alakult ki náluk immunitás - tette hozzá.

2020. Szeptember 28. 08:13, hétfő | Külföld

A fertőzöttek száma csaknem 33 millió, a halálos áldozatoké 996 ezer a világon

A világon 32 994 213 ember fertőződött meg a koronavírus-járványban, a halálos áldozatok száma 996 682, a gyógyultaké pedig 22 850 358 a baltimore-i Johns Hopkins Egyetem hétfő reggeli adatai szerint.

2020. Szeptember 28. 08:02, hétfő | Külföld

Újabb regionális korlátozások lépnek életbe Nagy-Britanniában

Újabb regionális korlátozások lépnek életbe Nagy-Britannia egyes országrészeiben a koronavírus-járvány megfékezése végett. Az intézkedésekkel szemben ugyanakkor erősödik a politikai és a társadalmi ellenállás is.

2020. Szeptember 28. 05:00, hétfő | Külföld

Szlovénia enyhít a beutazási szabályokon

Szlovénia a jövő héttől enyhít a beutazási szabályokon, a vörös jelzésű országokból érkezők is elkerülhetik a kötelező hatósági karantént, amennyiben rendelkeznek 48 óránál nem régebbi negatív koronavírusteszttel

2020. Szeptember 27. 11:47, vasárnap | Külföld

A fertőzöttek száma 32,75 millió, a halálos áldozatoké 993 ezer a világon

A világon 32 749 934 ember fertőződött meg a koronavírus-járványban, a halálos áldozatok száma 992 991, a gyógyultaké pedig 22 615 767 a baltimore-i Johns Hopkins Egyetem vasárnap reggeli adatai szerint.