Városlista
2025. július 5, szombat - Sarolta, Emese

Hírek

2013. November 07. 05:00, csütörtök | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

A tévéműsorok több mint fele is reklámmal van tele

A tévéműsorok több mint fele is reklámmal van tele

A kereskedelmi tévékben a reklámokon kívül a műsorok több mint felében találkozhatunk kereskedelmi üzenettel – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság 2013 második negyedévét vizsgáló legújabb jelentéséből. Ezerhatszáz márkát népszerűsítettek termékmegjelenéssel a két piacvezető kereskedelmi televízió műsoraiban a reklámblokkokon kívül. Egy-egy márka átlagosan háromszor tűnt fel.

A TV2-n 2810, míg az RTL Klubon 2079 termékmegjelenítés volt látható, amely a két csatorna között 15 százalékos eltérést jelent. Mindkét kereskedelmi tévé műsorkínálatának több mint felében volt termékmegjelenítés: a TV2 műsorainak 69 százalékában, míg az RTL Klubon a programok 51 százalékában. Tehát a reklámblokkok mellett az adások többségében további olyan kereskedelmi üzenetekre is számíthat a néző, amelyek tévéműsorokban bukkannak fel.

A TV2-n negyedével többféle termék, azaz 724 különféle áru vagy szolgáltatás került a műsorokba, mint az RTL Klubon, ahol „mindössze” 575 fajta.

A leggyakrabban felbukkanó márka az Update volt, kereken száz esetben, valamennyi a TV2-n volt látható. Az RTL Klubon a szallas.hu márkája bizonyult a legaktívabbnak, amely hatvanszor jelent meg a műsorokban – ez az összesített listán csupán a negyedik helyre volt elég. A Telekom ugyanis 94, az Adidas 76 alkalommal volt jelen a csatornák műsoraiban.

Idén április és június között a tematizált, és a szolgáltató magazinműsorokban, valamint a reality-kben volt a legtöbb termékelhelyezés. A TV2-n az Mokka, az Aktív műsorok, valamint Nagy vagy! tévés verseny volt a legnépszerűbb, míg az RTL Klubon a Reflektor, a Fókusz és a Brandmánia magazinok.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Július 05. 14:10, szombat | Belföld

NGM: a magyar üzemanyagárak a háborús feszültség ellenére továbbra is kedvezőbben alakulnak a szomszédos országokhoz képest

Az izraeli-iráni konfliktus lezárultával, az átmeneti megugrást követően a hazai és szomszédos üzemanyagárak is csökkenni kezdtek;

2025. Július 05. 11:02, szombat | Belföld

Axiom-4 - Kapu Tibor: egy csoda részese vagyok

Isteni élmény volt részese lenni a Grace űrhajó felbocsátásának, és az azóta eltelt valamennyi nap egy csoda, beleértve azt is, amikor először megpillantottuk a Földet

2025. Július 04. 18:39, péntek | Belföld

Orbán Balázs: indul az ukrán bosszúhadjárat amiatt, hogy Magyarország nem támogatja Ukrajna EU-csatlakozását

Indul az ukrán bosszúhadjárat amiatt, hogy hazánk nem támogatja Ukrajna EU-csatlakozását - jelentette ki a miniszterelnök politikai igazgatója csütörtökön Facebook-oldalán

2025. Július 04. 09:00, péntek | Belföld

Orbán Viktor: az Európai Bizottság tévúton jár, ha azt gondolja, az emberek nélkül is meg lehet hozni egy egész Európa sorsát meghatá

Az Európai Bizottság tévúton jár, azt gondolja, hogy az emberek nélkül is meg lehet hozni egy egész Európa sorsát meghatározó fontos döntést, de téved, az ukrán uniós tagság nem fog megtörténni