2020. november 24, kedd - Emma

2020. Szeptember 05. 09:01, szombat | Életmód

Az óriásfogú őscápa méreteit állapították meg tudósok

A Meg - Az őscápa című hollywoodi filmből ismert óriásfogú cápa (Otodus megalodon) méreteit állapította meg egy brit tanulmány. A tudósok szerint a 23-3 millió évvel ezelőtt élő őscápa 16 méter hosszú lehetett.

A Bristoli Egyetem és a Swansea Egyetem kutatói matematikai modellek segítségével a rendelkezésre álló őslénymaradványok és mai cápák méretei alapján határozták meg a tengeri őslény méreteit.

A tanulmányuk szerint a megalodon 16 méteres volt, ebből a feje 4,65 méter, a hátúszója 1,62 méter, a farka pedig 3,85 méter hosszúságú. Mint írták, ez azt jelenti, hogy ha egy felnőtt ember felállt volna a cápa hátára, nagyjából egyforma magas lett volna a hátúszójának hosszával.

Jack Cooper, a Bristoli Egyetem paleontológusa, a tanulmány egyik szerzője elmondta, hogy mindig nagyon érdekelték a cápák, egyetemi évei alatt Dél-Afrikában dolgozott és búvárkodott nagy fehér cápákkal, természetesen úgy, hogy zárt ketrec védte tőlük a víz alatt.

"Éppen a megalodon volt az az állat, ami a paleontológia felé vonzott már hatéves koromtól, és boldoggá tett, hogy később valóban tanulmányozhattam" - idézte a tudóst a The Guardian online kiadása.

Megjegyezte ugyanakkor, hogy az őslény kutatása nem egyszerű feladat, mivel csupán fogai maradtak fenn.

A tanulmány a Scientific Reports című folyóiratban jelent meg.

Címkék: őscápa, cápa, fog, tudós

2020. November 24. 09:00, kedd | Életmód

A hiperbár oxigénterápia visszafordíthatja az öregedést

A hiperbár oxigénterápia (HBOT) egészséges idősödő felnőtteknél megállíthatja a vérsejtek öregedését, és megfordíthatja az öregedés folyamatát a Tel-Aviv-i Egyetem (TAU) és az izraeli Samír kórház közös kutatása szerint.

2020. November 21. 15:04, szombat | Életmód

Elkészült a világ 20 ezer méhfajának globális térképe

A világ 20 ezer méhfajának eloszlását bemutató globális térképet készítettek szingapúri és kínai kutatók, akik szerint munkájuk segíteni fogja a rovarok megóvására irányuló erőfeszítéseket.

2020. November 19. 15:00, csütörtök | Életmód

Csökkentik a szívmegállás kockázatát az egészséges alvási szokások

Felnőtteknél csökkentik a szívmegállás kockázatát az egészséges alvási szokások egy nagylétszámú új amerikai kutatás szerint.

2020. November 18. 13:00, szerda | Életmód