Városlista
2025. április 27, vasárnap - Zita

Hírek

2013. Április 26. 15:56, péntek | Sport
Forrás: InfoVáros | -Hajósi Miklós-

Bulijoe és a TDi Golf az Ózd Ralin!

Bulijoe és a TDi Golf az Ózd Ralin!

Az Eger Rally után irány az Ózd Rali.Beszélgetés Buránszki József autóversenyzővel az Ózd Rali előtt!

Nem sok idő telt el a két verseny között. Mesélnél az Eger Rallyról, hogy miként is sikerült uralni a Turbó Diesel Golf-ot? (TDi)
- Első versenyünk volt az RTE mezőnyében. Minthogy jellemzően eddig a kisebb-nagyobb rally sprint versenyeken indultunk maximum 80 km ösztávval, ez egy sokkal komolyabb versenynek ígérkezett. Szerettünk volna egy nagyobb lépést tenni a Rally szakágban. Eger Rally nagyon nagy múltú verseny és nagyon nagy élmény volt egy depóban lenni és együtt indulni több híres első osztályú versenyzőkkel. A szervezés nagyszerű volt, megismerhettük a Rally összetettségét, megtanultunk igazán csapatként dolgozni.
Az autó péntek este lett sajnos csak készen, de több kompromisszumot is kellett kötni az indulás érdekében. Sajnos nem volt időnk programozni a turbó szűkítő feltétele után. Ez nagyban befolyásolta a motor teljesítményt, amit elsősorban a végsebességben éreztünk. Kategóriánkat megismertük, nagyon sok ügyes pilóta páros, csapat és persze jó technika van az ellenfelek között. A mi technikai adottságaink sokkal szerényebbek, mint például a sok BMW M3 motorokkal szerelt ellenfélnek. Az előbb elmondottak miatt már szombaton teszt versenyként indultunk neki a futamnak. Így lekerül rólunk és a csapatról is a teljesítés kényszere. Ami fontos volt, hogy induljunk a futamon és végig tudjunk menni!
Maga a futam hat gyorsaságiból állt, melyből az első hármat szervo nélkül a frissen beszerelt kormány gyorsítóval kellett teljesíteni. Mondanom sem kell, hogy erőből autózni nem volt egyszerű, de végig mentünk. Eredményekkel a 13 kategória indulók között így is a közép mezőnyben 6-8 helyen állhattunk be a szervizparkba. Csapat már fel volt készülve, javította a szervo hibáját.
Negyedik gyorsaságin az első azonos gyorsaságihoz képest javítottunk 16 másodpercet. Jók voltak az előjelek, felbátorodtunk és a 16 kilométeres ötödik gyorsasági vége előtt egy kilométerrel hibáztunk és lecsúsztunk az útról. Két percet töltöttünk az erdőbe, ahonnan a nézők kimentettek, és folytatni tudtuk a futamot. Itt ha a két percet nem vesszük figyelembe akkor 30 másodpercet javítottunk, ezért a jeleket bíztatónak tartjuk. A versenyt végig autóztuk egy biztonsági hatodik gyorsaságival.
A versenyt nagyon élveztük, és várjuk a következő ózdi futamot is!



Az Ózd Rali-n lévő Királdi körgyors elég híres. Te hallottál-e már róla?
- Számomra és a Csapat számára is az összes idei pálya teljesen új lesz. Kicsit újszülöttként nekünk mindent meg kell tanulnunk. Szerencsére vannak segítségeink akár a RTE régi eredményes versenyezői, vagy akár neves első osztályú versenyzők köréből. Tesztekkel és felkészített versenyautóval szerintem már itt a közép mezőny lehet a cél a kategóriában.
Nem hallottam róla, de most hogy megemlítetted nagyon elkezdem keresni a belső felvételeket. Egyébkén nekünk a kilométer, és a rutin megszerezése a cél ebben évben. Ezen a pályán is szisztematikusan a saját céljainkat szeretnénk megvalósítani!

Sok utolérés történik ezen gyorson. Mennyire tud a pilóta és a navigátor odafigyelni a visszapillantó tükörre ilyenkor?
- Ezt most jó tudni. Eddig nem volt okom figyelni a tükröt. Gondolom az egy perces előny a mögöttem rajtolónak is elég lesz, hogy ne érjen utol. Mi fokozottan figyelni fogunk, de nem ez lenne a fő célunk. Amennyiben feltartanánk valakit természetesen a saját kárunkra nagyon előzékenyek leszünk, hogy a sporttársak versenyét ne befolyásoljuk majd. Az alap gondolatunk inkább az, hogy mi érjünk utol másokat! :)

Az autó és a te felkészítésedben kik játszanak szerepet? Miként készülsz fel egy ilyen Rallyra?
- Az autómat, a TDiExtreme MSE és egy pusztaszabolcsi szerviz készíti fel minden futamra. A szerviz vezetésével barátom, Vilityer István foglalkozik. Az ő döntése a technikai fejlesztések iránya, a vállalhatóság figyelembe vétele mellett. Nyílván nem is kell mondanom, hogy első sorba a pénzügyi keretek szabnak nekünk határt.
Az autóban ülő csapattársammal folyamatosan tréningezünk, hogy a jellegzetesebb kanyarokat megfelelően tudjuk értékelni felírni, és később a leírtakat hasznosítani. Még az autóban most kezd kialakulni az összhang és bizalom amivel mind a ketten majd gyorsan és pontosak tudunk lenni. Természetesen az autót is teszteljük, hogy a műszaki hibák ne a versenyen kényszerítsenek kompromisszumokra. Most a fejlesztés a hajtásláncra és a motor elektronikájának a módosítására korlátozódik.
Örök igazság azonban, hogy a verseny kilométereket semmilyen teszt nem tudja pótolni!



Pályabejárásnál a háromszori alkalom mennyire elég felírni a pályát?
- A program az Eger Rally-n is nagyon sűrű volt. Nem is tudtuk volna többször. Egy jól összeszokott párosnak ez nem jelenthet gondot. Mivel mi most tanuljuk, így a versenyt ilyen értelemben megelőző közös munka és a kommunikációja is folyamatosan változik. Szerencsére mi is egyre inkább kitaláljuk azokat a rövid és érthető kommunikációkat, és annak a folyamatát hogy pontosan leírjuk, amivel bízhatunk egymásban. Egyre több kanyarkombinációt tudunk pontosan értelmezni és felírni. Mi még szerintem felének érezzük a hármat, mint amire szükségünk lenne. De megtanuljuk és elég lesz majd nekünk is. Jövőre újra jövünk akkor meg már ismétlünk egy kicsit! :)

Pár verseny már mögötted van a Diesel Golf-fal. Mi a 2013-as célod a Rallyban? Hol szeretnél rajthoz állni?
- Igen, főleg a Sprint futamokon 2012-ben indultunk. Voltak már eredmények, igyekeztünk. Az autó technikailag még nincsen készen, de több az ötlet sajnos, mint a lehetőségeink. Célunk, hogy egy a Rallyban nem annyira használt diesel technikával is a kiírás szerinti kategóriában is sikeresek legyünk. 2013-ban a technika fokozatos fejlesztése, stabilabbá tétele és a minél több verseny kilométer lesz a cél. Nincsenek sem bajnoki sem egyéb gondolataink semmilyen sorozatban. Élvezzük és a 2014-es évben gondolkodunk. Addigra az egész Csapat, aki nagyon akarja a sikert sokat fog fejlődni! A Csapat az összes 2013-as RTE futamon rajthoz szeretne állni!

Támogatók?
- Soha sem elég, és természetesen örök hála azoknak a cégeknek akik segítik a felkészülést és a versenyzésünket!

Ezek érdekelhetnek még

2025. Április 27. 08:45, vasárnap | Sport

Spanyol Király Kupa - Hosszabbítás után győzte le a Barcelona a Real Madridot

A Barcelona nyerte a labdarúgó Spanyol Király Kupáját, amelynek szombati fináléjában hosszabbítás után 3-2-re legyőzte a Real Madridot. A katalánok fennállásuk során a 32. alkalommal hódították el a trófeát.

2025. Április 27. 08:45, vasárnap | Sport

Öttusa vk - Gulyás Michelle aranyérmes

Gulyás Michelle kiegyensúlyozott, magas szintű versenyzéssel aranyérmet nyert az öttusázók budapesti világkupaviadalán. Bauer Blanka ötödik, Guzi Blanka nyolcadik, Eszes Noémi 12., Mészáros Emma 13. lett.

2025. Április 25. 18:45, péntek | Sport

Dobogós évkezdés a Red Bull Ringen!

Végre elindult az idei szezon is, erős év elé néznek a Kermor Motorsport versenyzői. Histo Cup szezonnyitó verseny 2025.

2025. Április 25. 18:39, péntek | Sport

Beni és Ákos a Slovak Karting Centerben

A CEE második fordulóján Vida Beni és Madaras Ákos képviselte a Kermor Motorsportot.