2021. január 28, csütörtök - Károly,

2020. December 16. 08:00, szerda | Életmód

Digitálisan rekonstruálták egy dinoszaurusz agyát kutatók

Digitálisan rekonstruálták egy késő triász kori dinoszaurusz agyát a Bristoli Egyetem kutatói, meglepő felfedezésekre jutva az állat étrendjét és mozgását illetően.

A szakemberek fejlett képalkotó és háromdimenziós modellező technikákat alkalmazva rekonstruálták egy Thecodontosaurus agyát - adta hírül a CNN amerikai hírtelevízió.

A növényevő sauropodomorpha dinoszauruszok közé tartozó Thecodontosaurus, amelynek neve gyökeres fogú gyíkot jelent, a mai Anglia területén élt mintegy 205 millió évvel ezelőtt.

A kutatók az 1800-as években feltárt nagy méretű fosszíliák vizsgálatára alapozták a tanulmányukat.

Az állat agyának és belső fülének digitális rekonstrukciója révén a szakemberek arra jutottak, hogy a Thecodontosaurus, amely méretét tekintve akkora volt, mint egy nagytestű kutya, két lábon járt és alkalomadtán zsákmányt is ejtett, noha fogainak alakja azt sugallja, hogy az étrendjét elsősorban növények alkották. A kutatók szerint lehetséges, hogy mindenevő életmódot folyatott.

A kutatók továbbá megállapították, hogy a Thecodontosaurus képes lehetett a más állatok keltette zajok felismerésére.

A szakemberek a Zoological Journal of the Linnean Society című folyóiratban publikálták az eredményeiket.

2021. Január 28. 15:03, csütörtök | Életmód

A szelek hatékonyabb meglovaglásával csökkenthetik kibocsátásukat a repülőgépek

Üzemanyagot és időt takaríthat meg, valamint csökkentheti a károsanyag-kibocsátást, ha a transzatlanti járatok útvonalait úgy módosítják, hogy kihasználják a nagy magasságban lévő kedvezőbb szeleket.

2021. Január 28. 08:42, csütörtök | Életmód

A kutyák összehangolják viselkedésüket a gyerekekkel

A kutyák összehangolják a viselkedésüket a velük egy háztartásban élő gyerekekkel, de nem olyan mértékben, mint a felnőttekkel - állapították meg az Oregoni Állami Egyetem kutatói.

2021. Január 27. 13:00, szerda | Életmód

Fokozhatja a gyógyíthatatlan látásromlás esélyét a légszennyezés

A légszennyezés növekedése fokozza a visszafordíthatatlan látásromlás kockázatát egy új tanulmány szerint.

2021. Január 23. 09:54, szombat | Életmód

Először találtak felhő nélküli jupiterszerű bolygót csillagászok

Előszőr bukkantak olyan jupiterszerű bolygóra amerikai csillagászok, amelynek megfigyelhető légkörében nincs felhő vagy ködpára.