Hírek
2013. Január 16. 05:00, szerda |
Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Ekcémát és asztmát okozhatnak a gyorsételek
A heti háromszori gyorsétel fogyasztása asztmához és ekcémához vezethet gyerekeknél - mutatott rá egy új tanulmány, amelyről a Fox News számol be. A szakemberek attól tartanak, hogy a sok telített zsír csökkenti a gyerekek immunrendszerének ellenálló képességét.
A tanulmány, amelybe több mint 50 országot vontak be, azt találta, hogy azoknak a tizenéveseknek, akik hamburgert vagy ahhoz hasonló gyorsételt fogyasztottak egy héten legalább háromszor, 39 százalékkal nagyobb volt az esélyük az asztma kialakulására, mint társaiknak. A fiatalabbaknál ugyanez 27 százalékkal növelte meg a rizikófaktort.
Azonban a heti háromszori gyümölcs és/vagy zöldségfogyasztás 14 százalékkal csökkentette a kockázatot a fiatalabbaknál és 11 százalékkal a tizenéveseknél.
Az új-zélandi Auckland Egyetem kutatói a tanulmány keretében 181 ezer 6-7, valamint 319 ezer 13-14 éves korú gyermek étkezési szokásait vették szemügyre. A tanulmány szerzői ugyanakkor felhívják a figyelmet, hogy eredményeik nem bizonyítanak ok-okozati összefüggést.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 12. 16:00, péntek | Életmód
Vasárnapig látható az első kínai császár agyagkatonáit bemutató kiállítás a Szépművészetiben
Vasárnapig látogatható a Szépművészeti Múzeum Az öröklét őrei. Az első kínai császár agyagkatonái című kiállítása, amelyet eddig több mint 200 ezren tekintettek meg - közölte az intézmény csütörtökön az MTI-vel.
2026. Június 12. 11:00, péntek | Életmód
Lannert Judit: nincs szó az egyházi fenntartású, illetve a hat- és nyolcosztályos iskolák megszüntetéséről
Közös érdekünk, hogy eloszlassunk minden olyan feltételezést, hogy az egyházi fenntartású vagy a hat- és nyolcosztályos iskolákat bárki meg akarná szüntetni
