Városlista
2025. június 15, vasárnap - Jolán

Hírek

2012. Január 16. 13:19, hétfő | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Ellehetetlenülés szélén a betegszállítás

Ellehetetlenülés szélén a betegszállítás

Végképp ellehetetlenült a betegszállítók működése az év eleji drasztikus gázolajár-emelkedés hatására.

Ahhoz, hogy a szervezetek továbbra is zökkenőmentesen elláthassák feladatukat, a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesülete újabb segítséget kért a NEFMI-től és a Gazdasági Minisztériumtól. Az MBOE bízik a minisztériumok támogatásában, a hiányzó anyagi források biztosítása nélkül ugyanis leállhat a betegszállítás.

Veszélybe kerül az OEP-finanszírozott betegszállítók működőképessége az év eleji drasztikus üzemanyagár emelkedése után, ezért a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesülete ismét segítségért fordul a Nemzeti Erőforrás Minisztériumához és a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz. Tavaly a szervezetek többletköltségei csak a gázolajár növekedése miatt 18 forinttal emelkedtek kilométer-teljesítményre vetítve. A NEFMI 2011-ben két alkalommal nyújtott támogatást a többletköltségek fedezésére, ám a kapott összegek csak 50 százalékban tudták fedezni a szervezetek tényleges kiadásait.

A hiányzó összegeket akkor a betegszállító szervezetek a gépjármű-amortizáció pótlására szánt pénzből és hitelekből fedezték, de ez hosszú távon nem folytatható. Hitelre sincs további lehetőség és a gépkocsik állapota is aggasztó – átlagos futásteljesítményük jelenleg 600 ezer kilométer körül van.

Az Egyesület számításai szerint a 2012. évi szükséges kompenzáció a tavalyi elmaradással együtt 800 millió forintra rúg. Mivel sem az idei büdzsé, sem a Költségvetési Törvény nem irányozza elő a többletköltségek fedezetét a betegszállítók számára, az MBOE ismét a NEFMI-hez fordult. Az Egyesület álláspontja szerint ugyanis hatékony és előremutató megoldás csak a minisztériumok szakmai támogatásával és a szükséges anyagi források biztosításával születhet. A szervezet ennek hiányában a kilométer-teljesítmények csökkentésében lát alternatív lehetőséget, ehhez azonban jogszabályi környezetet kellene módosítani. Mindezek nélkül a jelenlegi gázolajárak és a rendelkezésre álló pénzügyi források alapján egyértelműen zavarok és fennakadások prognosztizálhatók a szolgáltatásban. Ez pedig végső soron a betegszállító szervezetek működésének teljes ellehetetlenüléséhez vezethet.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2025. Június 14. 09:07, szombat | Belföld

MKIF: Budapest felé sem lesz felújítás nyáron az M7-esen

Budapest felé sem lesz felújítás nyáron az M7-esen - közölte az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. pénteken az MTI-vel.

2025. Június 14. 09:07, szombat | Belföld

MÁV: először ment utasokkal óránként 160 kilométerrel vonat Budapest és Székesfehérvár között

Budapest és Székesfehérvár között első alkalommal ment utasokkal óránként 160 kilométeres sebességgel vonat pénteken - jelentette be Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebookon.

2025. Június 13. 06:36, péntek | Belföld

Agrometeorológia: folytatódik a csapadékszegény időjárás

Folytatódik a csapadékszegény időjárás, az ország túlnyomó részén tovább szárad majd a talaj és az aszály fokozódására lehet számítani - írta a HungaroMet zrt. csütörtöki agrometeorológiai elemzésében.