Hírek
2020. December 05. 09:00, szombat |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Kampány indult a sertéshús fogyasztásának népszerűsítésére

Kampányt indított a minőségi sertéshús fogyasztásának népszerűsítésére az ünnepek közeledtével az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC), és a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT).
Feldman Zsolt, az agrártárca államtitkára az MTI-hez pénteken eljuttatott közös közleményben kiemelte, hogy a hetedik éve zajló kampány időszaka alatt 7-8 kilogrammal nőtt Magyarországon az egy főre jutó sertéshús fogyasztás. A sertéságazat jelenleg is különleges kihívásokkal szembesül, de a magyarországi állatjóléti viszonyok kiemelkedően magasak európai szinten is. A költségvetési támogatásoknak köszönhetően a jövőkép mindenképpen pozitív, hiszen a nagy beruházási pályázatokon a sertéstartók több tízmilliárd forintnyi beruházási igénnyel jelentkeztek. Ez is azt mutatja, hogy van igény a fejlesztésre azért, hogy még jobb körülmények között, még fejlettebb technológiával még több jó minőségű, biztonságos magyar sertéshús kerüljön a hazai fogyasztók asztalára és az exportpiacokra is - tette hozzá.
Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese elmondta: a kampány legfőbb célja továbbra is a kiváló minőségű sertéshús és készítményeinek fogyasztásösztönzése, továbbá az ágazat gazdasági helyzetének javítása. A kampány nyomtatott és online felületeken fut, emellett rádióban és közterületeken is megjelennek hirdetések.
Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke pedig azt hangsúlyozta, hogy jelenleg rendkívül nehéz helyzetben van a magyar sertéshús ágazat: a koronavírus és az afrikai sertéspestis (asp) is nehezíti a sertéstenyésztők és -feldolgozók életét.
Az asp ugyan az emberre nem veszélyes, németországi megjelenésének hatására azonban jelentősen esett az élősertés ára Európában, így Magyarországon is. Ezért arra kéri a fogyasztókat, hogy segítsék az ágazatot azzal, hogy magyar hústerméket vásárolnak. A jelenlegi szabályozás szerint a termékeken már köteles a kereskedő feltűntetni a hús eredetét kiírva vagy zászlóval, így a vásárlók könnyen meg tudják állapítani, honnan származik az általuk választott tőkehús.
A kampányról bővebb információ a https://www.amc.hu/serteskampany/ honlapon érhető el.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 30. 13:23, szerda | Belföld
Ma indul az új adategyeztetési kampány; a NAV ezúttal a hibás bevallásgyakoriságra figyelmeztet
A NAV ma értesíti azokat az adózókat, akik online számlaadat-szolgáltatásaik és pénztárgépadataik alapján 2025-ben átlépték az éves áfabevallásra vonatkozó értékhatárt, mégsem váltottak havi vagy negyedéves bevallásra.
2025. Július 30. 07:32, szerda | Belföld
Lázár János: minden HÉV-vonalat felújít a kormány
A kormány tervezi valamennyi HÉV-vonal felújítását, a munkálatokat pedig a szentendrei HÉV-vel kezdik, ahol sor kerül a teljes pálya, valamennyi állomás és az összes szerelvény rekonstrukciójára
2025. Július 29. 07:42, kedd | Belföld
Orbán Viktor: a lehető legkorábbi időponttal kell számolni a jövő évi választások kapcsán
A lehető legkorábbi dátummal kell számolni a jövő évi parlamenti választásokra való felkészülés során - mondta Orbán Viktor miniszterelnök, a Fidesz elnöke hétfőn a Harcosok órája címmel frissen indult online műsorban.
2025. Július 29. 07:41, kedd | Belföld
Szijjártó Péter: az amerikai beruházások ellensúlyozzák az Európai Bizottság által okozott károkat