Városlista
2022. május 28, szombat - Emil, Csanád

Hírek

2022. Január 28. 09:02, péntek | Életmód
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Leginkább mobiltelefonról olvasnak híreket az emberek

Leginkább mobiltelefonról olvasnak híreket az emberek

A 15 és 40 év közöttiek csaknem száz százaléka internetezik Magyarországon, de a 75 év felettiek közül csak kevesen; az emberek leginkább mobiltelefonról olvasnak híreket

- derült ki egy új felmérésből, amelynek eredményeit csütörtökön közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága az MTI-vel.
A hatóság médiatanácsa által elfogadott - a Digitális Közönségmérési Tanács megbízásából a Gemius Hungary által készített - kutatás az online médiumok piacáról és felhasználóiról készült, és 2021 negyedik negyedévét vizsgálta.

A korcsoportok szerinti bontásból kiderül, hogy a körülbelül egymilliós Z-generáció (15-24 évesek) és a mintegy kétmilliós Y-generáció (25-40 évesek) csaknem 100 százaléka internetezik. A 2,36 milliós X-generáció (41-56 évesek) esetében ez az arány mintegy 86 százalékos, míg a 2,2 milliós "baby boomereknél" (57-75 évesek) közel 62 százalékos - írták, hozzátéve, a 76 évnél idősebbek körében, akik körülbelül 740 ezren vannak, nagyon alacsony az internetezők aránya: csupán 6,5 százalék.

Kitértek arra is, hogy a legtöbben magazinokat és híroldalakat olvastak a vizsgált három hónapban. Mindkét típusú felület körülbelül 5,5 milliós "elérést generált", bár a híreket átlagban csaknem kétszer annyi ideig olvasták az emberek, mint a magazinokat: előbbit körülbelül négy, az utóbbit két percig - írták.

Az ilyen típusú oldalakat szinte 100 százalékban mobiltelefonról látogatták, az otthoni és munkahelyi számítógépek esetén azonban ez az arány változó: a magazinokat inkább otthon, a híreket inkább a munkahelyen olvasták az emberek. Mindkét esetben hétköznap többet böngészték ezeket az oldalakat, mint hétvégén - fűzték hozzá.

A negyedév összesített adatai szerint a legnépszerűbb weboldal a 24.hu volt, amely több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el. A második és harmadik helyen az Index.hu és az Origo.hu következett, 4 milliónál több is látogatóval - közölte az NMHH.

A legmagasabb átlagos napi elérése a Blikk.hu-nak volt csaknem 900 ezer felhasználóval, míg a 24.hu és az Index.hu is éppen átlépte a 800 ezret.

A legtöbb időt, átlagban 42 másodpercet az Index.hu-n töltötték az emberek, a 24.hu-n és az Origo.hu-n pedig 20, illetve 19 másodpercet - jelezték.

Közölték azt is, tavaly 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak és 2,59 millió az Instagramnak Magyarországon; ez a lakosság 69, illetve 26 százaléka.

A Facebookon a legtöbben, csaknem 1,2 millióan a Nosalty.hu-t követték, körülbelül 900 ezren a 24.hu-t és 800 ezren az NLC.hu-t.

A televíziók közül a legnagyobb követőbázisa az ATV-nek van - körülbelül 550 ezer -, ezt a TV2 követi körülbelül 350 ezer fővel. A rádiók közül a Rádió 1 jár az élen 720 ezer követővel, a második legnépszerűbb a Retro Rádió kevesebb mint ennek felével, 310 ezerrel. A legtöbb rádió a 100 ezer követőt sem éri el - áll a közleményben.

Címkék: internet, mobil

Ezek érdekelhetnek még

2022. Május 27. 16:02, péntek | Életmód

A kutyák alvása tükrözi gazdáikkal való kapcsolatukat

Az ELTE Etológia Tanszék kutatóinak legújabb tanulmányában a kutyák alvásmintázatát vizsgálták EEG módszer segítségével.

2022. Május 26. 13:06, csütörtök | Életmód

Óriási aszteroida közelíti meg a Földet pénteken

Pénteken egy 1,8 kilométer átmérőjű aszteroida közelíti meg a Földet. A (7335) 1989 JA jelű égitestet a potenciálisan veszélyes objektumok közé sorolják, azonban becsapódásától a szakemberek szerint nem kell tartani.

2022. Május 24. 12:02, kedd | Életmód

Alvásproblémákat okoz a globális felmelegedés világszerte

Világszerte alvásproblémákat okoz a globális felmelegedés, különösen a nőket és a súlyos betegségekkel küzdő idős embereket viseli meg - olvasható egy új tanulmányban, melyet a The Guardian ismertetett.

2022. Május 21. 13:06, szombat | Életmód

Átalakul az internetes szolgáltatási piac, egyre többen vásárolnak az utolsó pillanatban

Megváltozott az online szolgáltatások piaca, a vevők óvatosabban döntenek, egyre többen csak az utolsó pillanatban vásárolnak, és átalakult a keresett szolgáltatások köre