Városlista
2025. július 5, szombat - Sarolta, Emese

Hírek

2015. Március 10. 05:00, kedd | Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Szívesen veszünk mirelit zöldséget

Szívesen veszünk mirelit zöldséget

Zöldborsó, kukorica és spenót – ezek a magyar fogyasztók kedvencei, ha fagyasztott zöldségekről és gyümölcsökről van szó. A Corvinus Egyetem kutatói segítségével elvégzett 1000 fős felmérésből kiderült az is, hogy bár a vásárlók a hazai alapanyagokból készült termékeket részesítik előnyben, a reklámmal támogatott külföldi márkák ismertebbek és kedveltebbek a hazaiaknál.

A kutatás alapján a kiskereskedelmi forgalomban 4-5 kg-ra becsülhető az éves egy főre jutó fagyasztott zöldség- és gyümölcs fogyasztás, mely lassú növekedést mutat. A válaszokból egyértelműen kiderült, hogy egyre inkább a kényelmi szempontok által befolyásolt főzési szokások kedveznek a fagyasztott termékek piacának, így ma már a megkérdezettek kétharmada rendszeresen vásárolja ezeket a termékeket. Igaz, a nyári zöldségkínálat befolyása még ma is jelentős: 37% csak a téli időszakban tartozik a rendszeres vásárlók közé és 20% azok aránya, akik maguk fagyasztják le a kertjükből vagy a piacról származó alapanyagot.

A hazai gyártók közül ismertség, kedveltség, vásárlási gyakoriság és imázs tekintetében is első a Fevita, de külföldön is népszerű a székesfehérvári cég: a társaság árbevételének 60%-a exportból származik, több mint 22 országban vannak elégedett vásárlóik. A vállalat a zöldségek nagy részét a gyár közelében, a kifejezetten jó éghajlati- és talajadottságú Mezőföldön, ill. Székesfehérvár 100 km-es körzetében termelteti. A Fevita portfóliója jelenleg 25 féle zöldséget, gyümölcsöt, ill. ezek keverékeit fedi le.

A kutatás szerint a magyar háziasszonyok legjobban a zöldborsót, a zöldségkeverékeket, a csemegekukoricát és a spenótot kedvelik. A gyümölcsök, gyümölcskeverékek vásárlása a magasabb státuszú csoportokra jellemző. A felmérésből az is kiderült, hogy a külföldi gyártók reklám és eladásösztönző kampányainak hatása ellenére is a magyar fogyasztók elvileg előnyben részesítenék a hazai alapanyagból fagyasztott termékeket. Azonban amikor a kutatás során konkrét márkák ismertségéről és kedveltségéről kérdezték őket, akkor megmutatkozott a külföldi márkák fölénye.

A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók egy részének fenntartásai vannak a fagyasztott zöldségekkel, gyümölcsökkel szemben. 19% szerint a fagyasztás rontja a minőséget, 11 % szerint a termékek tartósítószert tartalmaznak, 6% a növényvédő szer maradványok miatt aggódik, 17% pedig mesterségesnek érzi a termékek ízét.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Július 03. 18:41, csütörtök | Életmód

Szeptemberben lesz a „Könnyek a Vízben” Segélykoncert, az adományozás tovább folytatódik

A nagy hőségre való tekintettel az ősz elejére halasztották a szervezők a „Könnyek a vízben” Segélykoncertet.

2025. Július 03. 07:34, csütörtök | Életmód

OMME: méhraj észlelése esetén forduljon szakemberhez

A tavaszi és nyári időszakban megszaporodnak a méhraj észlelések, és egyre több bejelentés érkezik az Országos Magyar Méhészeti Egyesülethez (OMME).

2025. Július 03. 07:33, csütörtök | Életmód

Hőség - Magas középhőmérsékletre figyelmeztet a meteorológiai szolgálat

Csütörtökön 27 Celsius-fok felett alakulhat a napi középhőmérséklet az ország nagy részén - derül ki a HungaroMet Zrt. szerdai veszélyjelzéséből.

2025. Július 02. 15:24, szerda | Életmód

„Könnyek a vízben” – Egy koncert, ami életeket változtathat meg

Jótékonysági összefogás Székelyföldért a Puskás Szoborparkban