Hírek
2018. Május 30. 20:06, szerda |
Életmód
Forrás: mti - fotó: pixabay
Szükségtelen az ajánlottnál több D-vitamint adni a csecsemőknek
Szükségtelen az ajánlott mennyiségnél több D-vitamint adni a csecsemőknek, mert nem lesznek tőle erősebbek a csontjaik - állapította meg egy finn kutatás.
A D-vitamin a kalcium felszívódását segíti, ezért alapvető fontosságú a szervezetnek. Amikor a bőrt napsütés éri, természetes úton képződik, egy 2016-os kutatás azonban azt állapította meg, hogy az európaiak akár 40 százaléka is hiányt szenvedhet belőle.
Megfelelő mennyiségű D-vitamin hiányában megnő az angolkór kockázata, ilyenkor a csontok csökkent kalciumtartalma miatt deformitások alakulnak ki.
Finn kutatók abból indultak ki, hogy a több D-vitamin jobb lehet a babáknak, ezért klinikai tesztek során 975 egészséges finn csecsemő bevonásával vizsgálatot kezdtek. Véletlenszerűen egyes babáknak az ajánlott napi 400 nemzetközi egység (IU) D-vitamint írták elő, a többinek ennek háromszorosát, 1200 IU-t.
A gyerekek kétéves korára azonban a kutatók nem találtak különbséget sem a csonterősségben, sem a fertőzések előfordulásában - írták a JAMA Pediatrics című gyermekgyógyászati szaklapban.
"Tudomásunk szerint ez az első nagyszabású, randomizált vizsgálat, amely értékelte a D-vitaminos étrend-kiegészítés hatásait a születéstől a kora gyermekkorig" - idézte a kutatókat a Medialxpress.com tudományos-ismeretterjesztő portál.
Mint megjegyezték, a babák nagy része ugyan már a tesztek előtt sem volt D-vitamin-hiányos, a nagyobb adag D-vitamin nem járt további előnyökkel sem a csonterősségre, sem a fertőzések gyakoriságára nézve.
Finnországban és sok más nyugati országban az élelmiszerekbe általában tesznek D-vitamint, így a két év alatti gyerekeknél a napi 400 IU D-vitamin adagolásával elegendő mennyiség jut a szervezetbe - következtettek a finn kutatók.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 12. 16:00, péntek | Életmód
Vasárnapig látható az első kínai császár agyagkatonáit bemutató kiállítás a Szépművészetiben
Vasárnapig látogatható a Szépművészeti Múzeum Az öröklét őrei. Az első kínai császár agyagkatonái című kiállítása, amelyet eddig több mint 200 ezren tekintettek meg - közölte az intézmény csütörtökön az MTI-vel.
2026. Június 12. 11:00, péntek | Életmód
Lannert Judit: nincs szó az egyházi fenntartású, illetve a hat- és nyolcosztályos iskolák megszüntetéséről
Közös érdekünk, hogy eloszlassunk minden olyan feltételezést, hogy az egyházi fenntartású vagy a hat- és nyolcosztályos iskolákat bárki meg akarná szüntetni
